Endora Oy kehittämässä Silmukka-brändiä

24.11.09

Paikallismarkkinoinnilla tehoa myyntiin

Endora Oy:n ja Savon Silmukan yhteistyö alkoi kevättalvella 2009, kun Savon Silmukka laajensi levikkinsä nykyiseen 12 kuntaa kattavaan jakeluun. Savon Silmukka ilmestyy kerran kuukaudessa ja se tavoittaa noin 81 000 kotitaloutta. Kainuun Silmukka vastaavasti ilmestyy Kainuun alueella ja tavoittaa yli 35 000 kotitaloutta yhdeksän kunnan alueella. 
 
Kattavan levikkinsä ansiosta molemmilla lehdillä on erinomainen potentiaali yritysten paikallismarkkinoinnin kanavana. Endora Oy:n markkinointipalveluiden avulla lisätään lehtien tunnettuutta ja muokataan imagoa entistä paremmin vastaamaan yritysten tarpeita paikallismarkkinoinnin osalta.
 
- Savon Silmukka yhteistyö aloitettiin alle vuosi sitten ja lehden imago tehokkaana markkinointikanavana on jo nyt saatu hyvin vakiintumaan paikallisten yrittäjien ja kuluttajien mieliin. Samalla tavoin lähdetään nyt rakentamaan Kainuun Silmukan tunnettuutta, kertoo Endora Oy:n liiketoimintajohtaja Petri Karhu.

Paikallisuus on valtti

Paikallistunnettuus on monelle yritykselle ensiarvoisen tärkeää. Vaikka tärkeimmät asiakaskohderyhmät sijaitsevat fyysisesti lähellä, voi markkinoinnin saavuttavuus muodostua ongelmaksi. Mainonta tulee suunnata ja kohdentaa oikeisiin medioihin ja tehokkaasti halutuille asiakaskohderyhmille. Paikallismarkkinoinnin avulla tuodaan yrityksen palvelut ja tuotteet kustannustehokkaasti lähelle asiakasta.